גם להעצים את החוויה של הטיול וגם לחסוך כסף!

דמיינו את עצמכם מטיילים בדרום אמריקה כשאתם כבר יודעים ספרדית

ידיעת השפה תשדרג לכם את הטיול ברמות שאתם בכלל לא מבינים!!!

כנסו ללמוד עוד

נכתב  ב-1 לפברואר, 2005

HOLA  לכולם ...

אחרי הקרטרה Carretera Austral המשכנו 20 שעות דרומה באוטובוס לאל-קלפטה,  נסיעה ארוכה בדרך מידברית.
כבר באותו יום לקחנו אוטובוס נוסף לאל-צ'לטן  El Chaltan ארבע שעות כאילו לא בילינו די באוטובוסים.
סמוך לאל-צ'לטן יש את טרק הפיץ רוי טרק של יומיים שלושה.

הפיץ רוי הן פסגות יפות ומושלגות האיזור כולו ירוק, הרבה נחלים ומים, כמובן שגם מספר לגונות ואפילו קרחון.

ביום הראשון היה מזג אויר טוב להוציא את הרוחות החזקות שנושבות כאן. הגענו למרגלות הפיץ רוי שם הקמנו אוהלים והמשכנו כשעה פלוס לקרחון יפה.

תכננו לקום מוקדם לטפס כשעה ללגונה שממוקמת ממש מתחת לפיץ רוי ולראות את הזריחה, אבל הבוקר היה קר וגשום ועננים כיסו את כל ההרים סביב. חכינו באוהלים עד לצהריים ומשלא השתפר מזג האוויר חזרנו  לאל-צ'לטן.

למחרת שבנו לאל-קלפטה ונסענו לראות את הקרחון המתנפץ.
אחד הדברים שאני הכי אוהב כאן בדרום אמריקה זה קרחונים !!! ובאל-קלפטה הביאו לי קרחון ענק, פשוט לא להאמין.
קרחון מורנו, אחד הקרחונים היחידים בעולם שעדיין גדלים ומתפתחים בגובה של 60 מטר ורוחבו כמה ק"מ טובים ומדי פעם נופלים ממנו חתיכות ענקיות בשאון אדיר, ויוצרות גלים גדולים.  מדהים מדהים מדהים שווה שווה שווה !!!
רק חבל שהטבע לא מאפשר לך לשבת ולצפות בקרחון זמן ממושך, הקור והרוחות פשוט מאיימות להפוך אותך גם כן לקרחון.

קור כלבים

קרחון מורנו

קור שועלים

לאחר מכן חתכנו 4 חבר'ה חזרה לצ'ילה ע"מ להגיע לפארק הלאומי טורס דל פאינה Torres del Paine.
הגענו לעיירה בשם פוארטו נאטאלס  Puerto Natales שם התארגנו לטרק ויום למחרת כבר התיצבנו בשער השמורה נפרדים מקרוב ל 20 דולר כניסה.  גנבים הצ'יליינים, בפיץ רוי לא לקחו שקל. ודווקא חשבתי להעמיד בוטקה בכניסה ולגבות 10 פזו, אני מאמין שתוך שבוע הייתי מכסה את כל הוצאות הטיול ....

ביום הראשון טיפסנו 3 שעות עד לאיזור קמפינג, שם הקמנו את האוהלים, והמשכנו עוד 30 דקות מטפסים על בולדרים עד סמוך לטורוסים. ת'אמת, הם מרשימים, אבל לדעתי הפיץ רוי יפה יותר.

לאחר שעה קלה ירדנו למחנה. בבוקר חשבנו לקום לראות את הזריחה אשר צובעת את הטורוסים בגוון אדמדם אבל היו עננים שכיסו את הטורוסים... בעסה ... מזג האוויר לא לצדנו בטרקים, האם גם הוא אנטישימי ???

בלית ברירה המשכנו וירדנו מטה הלכנו סמוך ל 6 שעות לאורך אגם בצבע טורקיז. הרוחות שם היו החזקות ביותר שחויתי אי פעם. רוחות שיכולות להעיף אותך לארגנטינה, ולך שבור את הראש עם ההגירה של צ'ילה למה אין לך חותמת יציאה ...

הלכנו במשך שעות נגד הרוח שממש מטלטלת אותך, ולפעמים נדרש לתפוס במשהו או לשכב על הקרקע... מטורף !

בסופה של דרך הגענו לתחילת הדרך לעמק הצרפתי אבל התחיל לרדת גשם והיה קר אז החלטנו להמשיך מחר.

למחרת קמנו לבוקר קר וגשום. חיכינו באוהלים מקווים שתצא השמש. באחת בצהריים למרות שהמצב לא השתפר יצאנו לדרך, קור וגשם שמלווה אותנו. הגענו אחרי שעה וקצת למפל גדול. רציתי להצטלם לידו ולכן טיפסתי על סלע סמוך... רק שהסלע היה רטוב וחלק והחלקתי ממנו מטה למפל בסופו של החלקה מצאתי את עצמי נתלה על סלע בתוך מפל קטן שזרם למפל הגדול ... פחד אלוהים ! ... נתי שאותה עת התמקם לצילום רץ מהר ועזר לי לעלות.

בדיעבד הסתבר שהחלקתי לכיוון מפל קטן ולא הגדול מה שבטח היה מצריך הפעלת הביטוח ALL IN ONE

המשכנו עוד כ 30 דקות, הגשם התחזק ועימו הקור והרוחות וכן עפו עלינו חלקיקי קרח מהקרחון ממול, אני ממש קפאתי כיוון שהייתי רטוב.... ואז עשינו אחורה פנה וחזרנו למאהל.  גם שני אירופאים שחזרו משם אמרו שלא רואים כלום בגלל מזג האוויר.

הטורוסים ... מרשים.

עומד רטוב מעל המפל

רוח גבית מחזיקה אותי

ברקע קרחון גריי

למחרת קמנו והמשכנו עוד שעתיים לאיזור קמפינג שם השארנו את הציוד ועלינו כשעה וחצי לראות את קרחון גריי Glaciar Grey.

בשש בערב חזרנו עם מעבורת יקרה לאיזור אחר בשמורה ומשם עם אוטובוס חזרה לפורטו נטלס.

לסיכום, הטרק תלוי מאד במזג אויר, וזה שמטיילים משלמים בין 20 ל 60 דולר בטרק הזה, אף אחד לא מבטיח שיראו הרבה.

וחוץ מזה, עשיתי טרקים יפים וכייפים יותר.

למחרת המשכנו 4 שעות לעיירה בשם פונטה אראנס Punta Arenas עיירה גדולה שם ניתן לצאת לסיור פינגווינים, אני ויתרתי על הסיור ... כבר ראיתי אותם והם לא עושים לי את זה ! התמונות באדיבותו של נתי, כתבנו לענייני עופות !!!

פונטו אראנס זו העיר האחרונה שהיינו וכנראה נהיה בצ'ילה, משם לקחנו אוטובוס משולב עם המעבורת עד לאושייה שבארגנטינה העיר הדרומית ביותר בעולם, משם יוצאות משלחות לאנטרטיקה .... אני לא יצאתי ... אין לי 2500$ מיותרים ל 10 יום באנטרטיקה.

אושייה Ushuaia ירוקה והררית, עיר כייפית ומחשיך כאן ב 12 בלילה. היא נמצאת בחבל ארץ בשם "ארץ האש" Tierra del Fuego .

יום אחד בוססנו רגלנו בביצות עד לגונה יפה ... וביום השני ביקרנו בפארק הלאומי ועלינו 3 שעות על הר בגובה של 912 מטר ממנו יש תצפית 360 מעלות על כל האיזור ... יפה מאד ... בהחלט אחד הנופים היותר יפים שראיתי בדרום אמריקה.

ביום השלישי טסנו לבואנוס איירס ... אחת הטיסות הגרועות שהיו לי .... במושב האחרון כשהמנוע לצידי מסתיר לי את הנוף וקודח לי בראש .....מסקנה, להגיע מוקדם יותר לטיסות !!!

לגונה איזמרלדה

תצפית של 360 מעלות

עכשיו אני בבואנוס מתענג על אוכל כשר

בימים הקרובים אעלה לכיוון ברזיל.