אומרים שדברים טובים באים קשה, אז לפחות ההתחלה היתה כך.

טיסה של שלושים שעות עם שני קונקשנים שלא היה לי כלל זמן המתנה בניהם. 4 שעות לציריך 16 שעות לסינגפור ועוד 10 שעות לאוקלנד. לא פגשתי ישראלים בטיסה הזו כלל.

נחתתי באוקלנד בלילה של יום שישי בשתיים בלילה והצטערתי שלא עשיתי שעורי בית על ניו זילנד, או לפחות על אוקלנד היעד הראשון שלי.

דבר מעולה שיש בניו זילנד זה לישכות מידע לתייר I.site שם תמיד אפשר למצוא מידע, אם בעזרה מהעובדים במקום או מאין סוף הפרוספקטים והדפי מידע שיש על שלל המסלולים אטרקציות מלונות ומה לא.

ישנתי יומיים באוקלנד וביום ראשון בבוקר לקחתי טיסה של שעה וקצת לקרייסצ'רץ Chrictchurch. העיר הגדולה במרכז האי הדרומי על החוף המזרחי.

קרייסצ

הכיכר המרכזית בקרייסצ'רץ

רכבת תיירים בכיכר המרכזית בקרייסצ'רץ

למחרת השכרתי רכב ל 30 יום במחיר של 25 דולר ניו-זילנדי ליום. כשבאתי לקחת את הרכב מהסוכנות הסתבר לי שזה סוכנות של הודים. אני כבר צופה צרות כשאני אחזיר את הרכב, אבל כרגע אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

קפצתי לבית חב"ד שבעיר שם פגשתי הרבה ישראלים וניסיתי להבין איך דברים הולכים בניו-זילנד.

אחד הדברים שהקשו עליי הוא העניין שלכל דבר צריך לעשות הרשמה מראש, לא רק לטרקים ואטרקציות אלא גם למלונות והסעות ובעצם כמעט לכל דבר. לפעמים נדרש שבועות מראש וזה כל כך שונה מהמזרח ודרום אמריקה שם אתה פשוט מגיע למקום ומסתדר, מגיע לטרק ומתחיל אותו בלי ענייני הרשמה והמתנה.

שהלכתי למשרדי ה DOC שזה הגוף שאחראי על כל עניין הטרקים כדי ללקט קצת מידע ולהבין איפה נמצא כל דבר כמה זמן ואיך בדיוק נרשמים פגשתי את שלומי הקריית גתי ואסף הירושלמי  שעשו לי קצת סדר בדברים ובנו לי מסלול התחלתי כללי שכמובן ישתנה רבות בהמשך.

החלטנו לנסוע 4 שעות  להר קוק לטרק קצר. באכסניה פגשתי את חן מכפר סבא שהצטרף אלינו ויצאנו ב7 בערב לכיוון הר קוק. בניו זילנד מחשיך ב 9 בלילה, ולאחר כשעתיים עצרנו בדרך על כר דשא. הרמנו אוהלים וישנו שם. למחרת המשכנו עוד שעה וחצי להר קוק נגשנו ל doc כדי להרשם לטרק כיוון שרצינו ללון בפיסגה אל מול הר קוק.

כשהגברת במקום אמרה שהעלות היא 35 דולר ליום קפץ חן והציע שנעשה קמפינג  במחיר של 15 דולר.  הסכמתי וזו היתה טעות שעלתה לי הרבה יותר מהחיסכון של 20 דולר ... למה ? בהמשך...

לראשונה על מסלול טרקים מזה שנתיים

חן, אני, אסף ושלומי

טיפסנו כ 3 שעות טיפוס תלול אני סחבתי גם את האוהל וציוד קמפינג וגם זה היה הטרק הראשון שלי בטיול הזה ולכן היה לי די קשה בעלייה.
הגענו למעלה אל מול הר קוק הנוף יפיפה. הרים עם פסגות מושלגות מפולות שלג גדולות מדי פעם מצד שני רואים עמק רחב ידיים ונהרות עוברים לאורכו ושהיו כמה לגונות כתבתי כבר ?

הגענו בשעות אחר הצהריים אסף ושלומי עלו לביקתה וחן ואני מהרנו להקים את האוהל כיוון שהשמיים התחילו להתקדר והתחיל לטפטף.

לאחר מכן עלינו לביקתה קצת לנוח ולהכין אוכל. אבל לא לקחנו בחשבון את התוקי היפה אבל המעצבן כל כך העונה לשם קיאה Kea. תוקי שהורס כל דבר בנסיון לאכול אותו הוא גם גנב לא קטן ואם משאירים כריך או דבר אחר קטן הוא פשוט  לוקח אותו ועף לו.  בזמן שישבנו בביקתה חמדו להם קבוצה של קיאות והתחילו לנקר לי את האוהל.  זה אילץ את חן ואותי לעשות משמרות וכל 5 דקות לצאת ולגרש אותם.  הם לא ממש שמים עלינו ושנייה אחרי שאני מגרש אותם הם חוזרים. מכיוון שהיו אירופיים איתנו בביקתה וגם הרנג'ר של הביקתה לא יכולתי להתנקם בהם. אתם יודעים, לתפוס קורבן לכסח אותו ולתלות אותו עם מקור שבור על גג האוהל שלי למען יראו וייראו אבל אני לא בטוח שגם זה היה עוזר. אבל היתה רבע שעה שנרדנו בשמירה בזמן שאכלנו ארוחת ערב חבורת  האנרכיסטים נגד האוהל עשו לי  כמה חורים בגג האוהל. אחת התיירים שהיה איתנו אמר לנו שלו זה גם קרה ולילה שלם הוא נלחם איתם. לכן בקשנו מהרנג'ר לפרק את האוהל ולישון במטבח של הביקתה. למזלנו הרנג'ר היה הולנדי מתנדב שחן עשה איתו לפני כמה שבועות טרק ולכן לא היה בעיה לשכנע אותו.

העמק הנשקף מלמעלה

צבעי הזריחה

הקיאה, תוקי משחית...

אל מול פסגת הר קוק

למחרת השקמתי בשש בבוקר וטיפסתי עם עוד כמה משקימי קום לראות את הזריחה על הר קוק.  אכן מחזה יפה של צבעים יפים שהיו על ההר המושלג. אחרי כמה כוסות תה ושתי פרוסות לחם ירדנו כשעתיים חזרה לרכב ושמנו את פעמנו לארתורז פאס Arthur's Pass.

חן עזב אותנו והצטרף לרכב שהמשיך לקרייסצ'רץ ובמקומו לקחנו את שנית מראשון לציון שרצתה להגיע לארתורז פאס. נסענו כארבע שעות כאשר אסף נוהג חצי דרך. בדרך עצרנו במקום בו פזורים סלעים ענקיים על פני שטח גדול, מחזה די מעניין. הגענו לארתורז פאס כפר קטן ובו בעיקר אכסניות,  אזורי קמפינג ומסעדות.
התמקמנו באזור קמפינג בו משלמים 5 דולר לאדם יש מדשאות לאוהלים וביקתה בה יש מטבח ופינות ישיבה וכמובן ששרותים.
בבוקר עלינו לארתורז פאס שעתיים וחצי של טיפוס כאשר השעה הראשונה מטפסים בתוך יער ולאחר מכן יוצאים ממנו ורואים נוף יפיפה. הרים גבוהים, מפלים, ערוץ רחב ובו עובר נהר גדול. המשכנו לטפס עוד שעה וחצי על קצה מדרון כאשר ניתן לראות את הנופים לשני הצדדים.

אבנים גדולות

סלעים ענקיים באמצע שום מקום

ארתורז פאס

על ארתורז פאס

בסוף מגיעים לפיסגה עם צוקים ממנה נישקף נוף פנורמי על כל ההרים והעמקים מסביב.  גם בפסגה הזו היתה קיאה בודדת שהתקרבה אלינו ללא חשש. כמובן שכמו בכל מקום יפה משהוא חייב להפריע להנאה והפעם זה היה הרוחות הקרות. תוך שעה וחצי היינו חזרה למטה.
נפרדתי מאסף ושלומי שחזרו לקרייסצ'רץ והמשכתי לחוף המערבי West Cost עם שנית.
שעה נסיעה והגענו לגריימאות' Greymouth שם התאכסנתי בהוסטל של ישראלים דורי ושושי עשיתי שם את השבת עם דודי מחיפה ואסף מראשל"צ כאשר מסביבנו עוד קרוב ל 20 ישראלים נוספים. זה יצא טוב כיוון שכל סוף השבוע ירד גשם בלי הפסקה וביום ראשון בצהריים היתבהר... אלוהים לצידנו בנתיים...

ביום ראשון המשכתי עם דודי ואסף לקרחון פרנץ ג'וסף Franz Josef Glacier הנסיעה ארכה כ 4 שעות בדרך עצרנו בכל מני מסלולים קצרים, אגמים, יערות גשם ועוד. למחרת יצאנו עם קבוצה מאורגנת להליכה על הקרחון, שעה וחצי הליכה עד הקרחון ולאחר ששמנו נעלי דוקרנים להליכה על קרח עלינו על הקרחון וצעדנו עליו קרוב לחמש שעות, עוברים במערות קרח, הולכים על גושי קרח ענקיים, כאשר המדריך לעיתים קרובות נאלץ לסלול לנו דרך בקיר קרח עם גרזן קרח כדי שנעבור. היה כייף. שבנו בערב ונסענו חצי שעה לעיירה הסמוכה בשם פוקס שם נמצא קרחון פוקס Fox Glacier.

קרחון פרנץ גוזף
 קרחון פרנץ גוזף  קרחון פרנץ גוזף

נסענו לאגם סמוך לעיירה בשם אגם מת'יסון Mathison Lake ושם לראשונה נסיתי להתכלב כמו הרבה מהישראלים שישנים ברכב. היה קפוא צפוף ולא נוח חצי לילה עברתי מהמושב הקידמי למושב האחורי בנסיון שוא למצוא תנוחה שתהיה נוחה לי. נראה לי שאני כבר זקן מדי לתת תנאים של מתכלבים. עם בוקר הלכנו אסף ואני לקצה האגם שם משתקפים ההרים המושלגים, מראה יפיפה.

אגם מת

השתקפות הרים בממי אגם מת'יסון

לאחר מכן  שמתי פעמיי לוואנקה Wanaka ארבע שעות נסיעה בדרך יצא לי לפגוש לסרוגים את אסף ודודי ש היו בדרכם להר קוק, עצרתי בכל מני מקומות בדרך. הנופים היו יפיפיים, אגמים, יערות, בריכות תכולות, מפרצים של ים טזמן, הרים ועמקים ירוקים... פשוט יפיפה.