הייתי בוואנקה Wanaka  ארבעה ימים. התאכסנתי באכסנייה בחדר משותף עם שכנים גרמנים ויפנים  בעיקר.
למחרת יצאתי כשעה נסיעה כשרובה בדרך עפר ועוברים נחלים ובורות וחששתי שאתקע עם הרכב אך הדרך עברה בשלום והגעתי לחנייה מסודרת ממנה מתחילים טיולים באיזור.

עשיתי את מסלול הרוב-רוי כשעה ורבע עלייה ברובה בתוך יער גשם כאשר מדי פעם יש פיתחה בה משתקף נוף של עמק מטוקיטוקי והנהר שעובר במרכזו. בסופו של מסלול מגיעים אל מול קרחון רוב-רוי ישנם מפלים שיורדים מההר והכל ירוק מסביב.

הרוב רוי

העמק המשקף ממסלול הרוב רוי

ברוב רוי

קרחון הרוב רוי

הדרך חזרה ארכה כשעה, ומכיוון שלקח לי מסלול הרוב-רוי מהר משחשבתי, החלטתי לנצל את היותי במקום ולעשות עוד טרק קצר של 4 שעות של עמק המטוקיטוקי. ההליכה היתה קלילה בתוך עמק רחב ידיים עם הרים נשאים משני הצדדים ונהר בצבע טורקיז זורם במרכזו. פרות רבות לאורך כל המסלול רעו בשטח והייתי די לבד במסלול למעט קבוצה של תיירים מאנגליה שעשו את המסלול באופניים.

לאחר קרוב לשעתיים הגעתי לביקתת אספרינג Aspring hut. אחרי מנוחה של 10 דקות חזרתי חזרה. אך כבר בהתחלה כשעברתי ליד קבוצה של פרות ענקיות אחת מהם משום מה פעתה והתחילה לרוץ לעברי.  כשאני רואה פרה במשקל של כמה טונות דוהרת לעברי אני לא חושב ופשוט בבהלה רצתי  לכיוון השני שם היה ערוץ הנהר וקפצתי למטה. למזלי היה לנהר בקטע הזה גדה ועל כן לא נפלתי ישירות לנהר. אבל עיקמתי את הקרסול ונאלצתי לדדה כל הדרך עם רגל צולעת.

המטוקיטוקי
 המטוקיטוקי  המטוקיטוקי

בקטע של השביל המתחבר בין המטוקיטוקי לרוב-רוי פגשתי שוב את אסף ודודי שחזרו כבר מהר קוק ועשו את הרוב-רוי.
בישלנו ארוחת צהריים  בחניון וחזרנו חזרה לוואנקה.

למחרת ביום שישי הלכנו לבית של אן מקדונלנד הנמצא על גבעה המשקיפה לאגם וואנקה Wanaka Lake בית עץ יפיפה עם גינה יפה. אן היא באיגוד ההיט שהם נוצרים אוהבי ישראל ומארחים בביתם מטיילים ישראלים בחינם או במחירים מוזלים.

עשינו אצלה שבת והיה ממש כייף ומיוחד. היא נתנה לנו הרגשה טובה ויחס חם. החדרים היו מפנקים עם חלון לאגם ולהרים מסביב.

ביום ראשון הודנו לאן המקסימה ונסענו לקווינסטאון Queenstown עיר יחסית גדולה על גדות אגמים ולמרגלות הרים נישאים ובה יש הרבה פעילויות אקסטרים בים באוויר וביבשה.

אן מקדונלד

משם גם יצאנו אסף, דודי ואנוכי לטרק הרוטברן Routebern שאורך שלושה ימיםאך החלטנו ללכת כל יום יותר ולקצר אותו ליומיים. טרק זה הוא אחד מה- Greate walks שזה רשימה של עשרת הטרקים הכי נחשבים בניו-זילנד.

נסענו עם הרכב שלי עד לתחילת המסלול מרחק 70 קילומטר מקווינסטאון ומשם התחלנו את המסלול. ביום הראשון הלכנו בסביבות 8 שעות והגענו לקראת ערב לבקתה בשם מקנזי שם ישנו בלילה. הדרך היתה מקסימה, בהתחלה הלכנו במעלה יער גשם יפיפה עד שהגענו לאזור פחות מיוער אז נשקף נוף יפה של עמק יפה בו עובר נהר והרים עם פסגות מושלגות ברקע. המשכנו עוד והלכנו באזור הררי עם עשבים בגוון צהוב בדרך עוברים לגונה יפה עד למקום בו ניתן לצאת למסלול צדדי של שעה בו מטפסים לפיסגה של הר סמוך משם נשקף נוף יפה. טפסנו הנוף היה יפה מאוד אבל לדעתי חסרות הפסגות המושלגות שכבר בתקופה זו של סוף הקיץ כבר לא נשאר הרבה שלגים בפסגות. משם המשכנו ללכת על צלע הר חוצים נהרות, עולים ויורדים עד שהגענו לפנייה ממנה נשקף למטה עמק עם לגונה וביקתת מקנזי. יש לציין שזכינו למזג אוויר מעולה ביום הראשון של הטרק.

רוטברן  רוטברן
 רוטברן

לא כך ביום למחרת בו התעוררנו ליום מעונן וגשום 4 שעות הלכנו בגשם שוטף שלא הפסיק לרגע. אין ראות כמעט כיוון שאת ההרים והעמקים כיסו עננים אבל כל המפלים ובנחלים היו מלאים ובדרך עברנו מפל בגובה של 170 מטר שהיה מלא מים ובעל זרימה חזקה וזה היה מרשים מאוד. למרות שלבשנו ביגוד נגד גשם בכל זאת נרטבנו. הגענו לסוף המסלול ומשם לקחנו 4 שעות אוטובוס חזרה לקווינסטאון.

יום למחרת דודי ואסף הלכו לעשות בנג'י מגובה של 134 מטר, ואני הלכתי לעשות שייט בסירת ג'ט מהירה ששטה במהירות בנהר צר חולפת במהירות ליד סלעים ובתוך קניונים צרים. היה נחמד לא מפחיד, למרות שרביעיית בנות שישבו מאחורי עשו לי חור בעור התוף עם הצרחות שלהן. התענוג עלה 109 דולר ניו-זילנדי, אחרי מעשה לא ממש שווה את הכסף.

shotover jet shotover jet
 shotover jet

מאוחר יותר עלינו ברגל כשעה לנקודת תצפית על קווינסטאון והאגמים וההרים הסובבים אותה, נוף יפיפה. הזכיר לי קצת את התצפית בברילוצה שבארגנטינה,  אבל הרבה פחות יפה ... בנתיים ממה שראיתי בניו-זילנד, אני חושב שפטגוניה מרשימה הרבה יותר. אבל עדיין לא ראיתי הכל ולכן "התחרות" עדיין פתוחה.

queenstown
 queenstown  queenstown

את השבת עשינו בטיאנוי Te Anau  כדי שכבר ביום ראשון נוכל לצאת לטרק הקפלר.