ביום ראשון התחלנו את טרק הקפלר Kepler track בסביבות אחת בצהריים, רוב הדרך היתה עלייה בתוך יער גשם, כשמדי פעם נשקף אגם מאנפורי MANAPOURI כל פעם ממיקום גבוה יותר. אחרי קרוב לארבע שעות הגענו לביקתה הראשונה בה עשינו את הלילה, ביקתת לוקסימור LUXIMOR.  הנוף של אגם מאניפורי וההרים הנישאים ממנו היה מרשים מאוד.גם בשקיעה גם בזריחה.

קמפלר  קמפלר
 קמפלר

פגשנו הרבה ישראלים בביקתה (שחר, רוני, גיא, עידו, ארתור ועוד גיורת זמנית ... לוסי).
למחרת, היום השני של הטרק היה היפה ביותר. ברובו הולכים על פסגות הרים כאשר הנוף נשקף מימין ומשמאל, נופים של האגמים, עמקים, שטחים ירוקים,  הרים, יערות ועוד. בסוף איך לא, היתה ירידה חדה של שעה וחצי בתוך יער גשם, בסופו הגענו לביקתה בה העברנו את הלילה בשם IRISH HUT.

קמפלר  קמפלר
 קמפלר

בבוקר אסף ואני עשינו אימון בוקר ורצנו קרוב ל 4 קילומטר בתוך היער עד למפל יפה.
ואחריו המשכנו עוד 22 קילומטר לסוף הטרק בתוך יער גשם. די משמים. משום מה תמיד הטרקים מתחילים ומסתיימים בתוך יער וזה די משעמם ללכת שאתה לא רואה נופים.

למחרת נפרדתי מדודי ואסף איתם טיילתי רוב  הזמן בשבועיים האחרונים. הם עלו חזרה לקווינסטאון ואני נסעתי 120 קילומטר צפונה מטיאנוי לעשות שייט של שעתיים וחצי במילפורד בדרך עצרתי בכל מני מקומות יפים בדרך. השייט במילפורד היה מאוד יפה אבל ארוך מדי. לדעתי מספיק לעשות את השייט של השעה וחצי בו רואים את המצוקים הגדולים והמפל הגדול שגובהו למעלה מ 170 מטר.

שייט במילפורד  שייט במילפורד
 שייט במילפורד

משם חזרתי חזרה לטיאנוי והמשכתי דרומה עוד שעתיים לאיזור הקטלין Catlin.
איזור הקטלין הוא איזור ירוק, הררי, הרבה חוות וכבשים ופרות רועות בדרך. נסעתי מרבית הדרך לאורך חופי הים מדי פעם עוצר למסלולון קצר לראות מפל או אגם, או נכנס נסיעה של כמה קילומטרים על דרך עפר ע"מ להגיע למפרצים שונים ויפים שבאחד ניתן לראות דולפינים ובאחר אריות ים, גם בחוף הכי דרומי באי הדרומי של ניו זילנד ביקרתי. עשיתי את הדרך מטיאנוי דרך הקטלין ואז צפונה על החוף המזרחי בשלושה ימים בהם ישנתי בעיר אינברקרגיל invercargil ובעיירה מילטון milton.

סה"כ הקטלין והחוף המזרחי שדרומית לקרייסצ'רץ נחמד אבל אחרי כל הנופים של הפיורלנד, הרים גבוהים, קרחונים אגמים ענקיים, מפלים ונהרות... הקטלין הפך ללא יותר מביקור ברמת הגולן, ועל כן תקתקתי את האזור הזה, גם בנסיון להספיק להגיע מספיק זמן לפני שבת לקרייסצ'רץ על מנת לשמוע מגילה. והצלחתי !

ביום ראשון יצאתי צפונה לעיירה בשם קיקורה Kaikora, עיירה קטנה על החוף המזרחי שם אפשר לראות כלבי ים ואף לצאת לשייט בו רואים לוייתני ענק. הצטרף אליי לנסיעה אופיר,  בחור מיוחד שחי לא מעט שנים בכל מני מקומות ברחבי הגלובוס.

אחרי לילה בקייקורה המשכנו לפארק הלאומי איבל טזמן Abel Tasman כשבדרך אנחנו עוברים בעיירות רבות וערים כגון נלסון. הגענו לעיירה קטנה בשם מהרואה Maharua, עיירה ממנה יוצאים למסלולים וקייקים באזור פארק איבל טזמן.

כיוון שאופיר לא רצה קייקים לכמה ימים או טרקים עם לילה בפארק ומצד שני חברות הקייקים לא מאפשרות לשכור קיאק ליחיד אלא רק לזוג החלטתי לקחת למחרת בבוקר סירת מונית TAXI WATER לאחד החופים הצפוניים יותר של הפארק ומשם לחזור 7 שעות הליכה חזרה למהרואה. הנוף היה יפה אם כי הולכים הרבה בתוך יערות וזה לא ממש דבר שאני אוהב. למעשה זה משעמם כי אין ראות למרחקים ולא רואים נופים, ומבחינתי ללכת בתוך יער בהודו, בוליביה, טורקיה או עירק זה אותו דבר אין לזה ייחוד. אבל בטח יש שיחלקו עליי ...

מדי פעם מגיעים לאיזה חוף יפיפה, חול לבן ומים שקופים ממש פסטורלי רק ש.... המים קפואים, כך שאחכה לאיי תאילנד בעניין חופים וים.
לאורך הדרך מטפסים על הגבעות המיוערות ואז מתגלה נוף מלמעלה של החופים והמפרצים, היערות מלמטה והאיים פה ושם שמבצבצים.

דבר מעניין שיש זה כל עניין הגאות והשפל, יש שעות בהם הים נסוג מאות מטרים ואפילו קילומטרים אחורה ומאפשר לקצר הליכה במהלך הטרק, במקרה שלי הלכתי לטיול צד של כשעה וחצי בו בקרתי בברכות ויקטוריה וישבתי לאכול שם ארוחת צהריים, וכשחזרתי לשביל הים כבר ניסוג קילומטר לפחות.

למחרת עשיתי יום קייקים בים יחד עם אופיר. התעוררנו לביום חורפי, עננים כיסו את השמיים וירדו ממטרים מעת לעת.
שכרנו קייק ליום שלם ואחרי שעתיים של תדרוך והוראות בטיחות לקחו אותנו יחד עם קייק לשניים לים. במשך 4 שעות שטנו לאורך החוף ולאיים סמוכים. באי אדלה Adele island ראינו מושבה גדולה יחסית של כלבי ים שהתקרבו לסירה שלנו. אופיר המשוגע הוריד בגדים ונכנס למי הים הקפואים על מנת לשחות עם כלבי הים. אחרי 10 דקות אופיר כמעט חטף היפוטרמיה וחזר לקייק.

עצרנו בצהריים בחוף מבודד לאכול ולקראת 4 חזרנו לחוף להחזיר את הקייק.
כשעה לאחר מכן כבר היינו אופיר ואני בדרך לנלסון. אופיר החליט לרדת בעיירה בדרך בשם מטואקה .... שיהיה בהצלחה.

עשיתי שבת בנלסון Nelson, בין לבין טיילתי בחופי הים של נלסון,  טפסתי לתצפית על העיר וסביבותיה. ביום ראשון יצאתי בנסיעה דרומה של שעה וחצי ל st Arnaud, שסמוך לו נמצא הפארק של אגמי נלסון Nelson Lakes National Park.

ביום שהגעתי היה מעונן וכל ההרים מסביב היו מכוסים בעננים, למזלי יום המחורת היה יום יפה בשעות הבוקר ושעות הערב שוב עננים וגשום כך צפו התחזיות את הימים הבאים. לכן החלטתי לעשות טרק יומי מעגלי ולנצל את החצי יום השימשי שיש. שילבתי כמה מסלולי יום ביחד בהם הולכים קצת בתוך יער לאורך האגם ובשלב מסויים מתחילים לעלות על הר סמוך ממנו משתקף נוף יפיפה. לאחר מכן הולכים על ראש ההר ויורדים מצידו השני. לאחר 4 שעות מסלול שבתי לרכב.
כיוון שאני צריך להחזיר את הרכב עוד יומיים לקרייסצ'רץ החלטתי לנסוע לאקרואה Akaroa שרחוקה רק 80 ק"מ מקרייסצ'רץ. לקח לי קרוב ל 6 שעות,  ולקראת ערב הייתי באכסנייה נעימה ושקטה מספר קלימוטרים מאקרואה.
למחרת עשיתי מסלול הליכה בו רואים את חצי האי Banks, את אקרואה והמפרץ. בטעות לקחתי שייט לראות מערות,  מפרצים, כלבי ים, דולפינים ועוד...  זה היה אני וחוברת זקנים ויפנים... לדעתי זה סיום מכובד לאי הצפוני.

AKAROA  AKAROA
 AKAROA

למחרת יצאתי מאקרואה לכיוון קרייסצ'רץ כשהבלמים של הרכב שלי חורקים כל הדרך ואני מתפלל שאגיע חזרה לחברת ההשכרה בשלום.
יש לי עוד שעה טיסה לאי הצפוני לאוקלנד Auckland, משם אני מתכנן לטייל כשבועיים באי הצפוני, עליו מקווה לכתוב בפעם הבאה.