גם להעצים את החוויה של הטיול וגם לחסוך כסף!

דמיינו את עצמכם מטיילים בדרום אמריקה כשאתם כבר יודעים ספרדית

ידיעת השפה תשדרג לכם את הטיול ברמות שאתם בכלל לא מבינים!!!

כנסו ללמוד עוד

HOLA

קוסקו Cusco, עיר המונה 300 אלף איש, שוכנת על הרי האנדים Andes בגובה של 3200 מטר. העיר נקייה ונעימה וכוללת אכסניות טובות ומסעדות.

בקוסקו וסביבתה יש שפע אטרקציות, כגון: טיולי אופנועים, ג'יפים, אופניים, רפטינג, קייקים, בנג'י, טרקים ועוד.

הגענו לקוסקו מנסקה, פרטתי על המקום "המדהים"  הזה במייל הקודם, ואם לא קראתם, לא הפסדתם !!!

הנסיעה ארכה 14 שעות. כל הדרך סיבובים, ב- 4 השעות האחרונות נשברתי והקאתי שאר הדרך, מזדקנים ...

באחד הסיבובים עף מהמדף העליון בקבוק יין של 5 ליטר ולמזלי לא פגע לי בראש אלא רק בכתף ונשבר על הרצפה והסריח את האוטובוס כולו, ומי שעד עכשיו לא הקיא... הקיא !

קוסקו שימשה בשבילנו כבסיס יציאה לאטרקציות שנמשכו מספר ימים, ובין אטרקציה אחת לאחרת החלפנו כח.

טיול אופנעים בפרו

לטיול יצאנו...

טיול אופנעים בקוסקו

מהטיול שבנו....

האטרקציה הראשונה שביצעתי עם עוד 5 ישראלים היה טיול אופנועים שנמשך 4 ימים.

שכרתי אופנוע שטח XR 400 עליו הרכבתי את שותפתי הנוכחית תמר, היינו עוד 5 חבר'ה ומכונאי שבא איתנו, ומה לעשות ... עבד קשה ... פנצ'רים, כבל גז קרוע,  אופנוע ששבק חיים ועוד מיני תקלות.

נסענו בכבישים שמתפתלים בין ההרים בשטח. עברנו פסים, שהינם מעברים בין הרים גבוהים ומושלגים, שהקור שם היה בלתי נסבל. בפס הראשון ירד עלינו גשם ולא הרגשתי את הרגליים, ובחזור בפס השני ירד עלינו ברד שהכאיב.

מיותר לציין שלא היה לנו ביטוח אופנוע .

טיול אופנועים פרו

אופנועים בפרו

קוסקו אופנוע

השכרת אופנוע בפרו

עקב הגשמים שהיו לאחרונה, חלק מהדרכים היו חסומות על ידי נחל או מפל שהמעבר בהם הרטיב אותנו כליל או שאיבוד שליטה שלח אותנו לאמבטיה צוננת כשהאופנוע עלינו. האופנוע היה כבד לאללה והגעתי לרצפה רק עם קצות האצבעות.

השכרת אופנוע בקוסקו

חציית נחלים...

ביום הראשון נסענו מ- 9:00 בבוקר עד 12:00 בלילה, עם עצירות לאכול ומנוחה. נכנסנו לתוך הלילה והנסיעה בתוך שטח ג'ונגלי המכיל גשרים, מטעים וכפרונים קטנים לאור פנס חלש הפכה את הנסיעה לחוויתית מאוד וארוכה ....בסביבות 4 שעות.

ביום השלישי התפנקנו, איך לא, בטבילה לילית במעיינות חמים.

אופנועים בדרום אמריקה

האופנוע מסרב להתניע בבוקר

תשוש אחרי יום רכיבה

יומיים לאחר שחזרנו יצאתי לרפטינג עם קבוצה אחרת של ישראלים פלוס 4 תיירים, סה"כ 12 איש לא כולל אנשי צוות.

שתי סירות, 6 אנשים בכל אחת, 3 ימים של רפטינג ברפידים של 5 ו- 5+ שלא היה מפחיד.

ישנו בשטח על גדות הנהר. היתה אוירת קמפינג, וחגיגה ליתושים שטבחו בנו ללא רחמים.

רפטינג בקוסקו

רפטינג בפרו

המדריך המשוגע... עם הראש מקדימה...

שותפי לחתירה, יובל

רפטינג בדרום אמריקה

רגע ההתהפכות...

קפיצה מסלע

קפיצה מסלע לתוך הנהר

הצעה  אישית ממני, מי שחושב לעשות רפטינג בקוסקו, שיזדרז .... כל רפיד שמת שם תייר אז לא עושים אותו אלא מטרקים על הסלעים עד שעוברים אותו... בקצב של ההרוגים פה, נניח 3-4 בשנה, מתמטיקה פשוטה קובעת שתוך שנתיים שלוש, הרפטינג יהיה רגלי.

לאחר הרפטינג יצאנו תמר, מיקי ואנוכי לטרק הסלקנטאי. טרק שנמשך 3 ימים ובסופו מגיעים לעיירה למרגלות המאצו'-פיצ'ו.

הטרק לא היה קשה,  לקחנו ציוד, אוהל, מזרנים, שק"שים, אוכל וכלים. ביום הראשון בו עולים פס של 4470 שכרנו חמר שלקח את הציוד, ושאר הימים הציוד היה עלינו.

הטרק כלל הרים, לגונה קטנה... בעצם שלולית, נהרות, כפרים, שטח המכיל צמחיה עבותה שיחד עם הדיל הזה כולל גם .... יתושים !

טרקים בקוסקו

טרקים

טרק בקוסקו

כיבוש הפאס אל מול פיסגת הסלקנטאי

טרק הסלקנטאי

משחק קלפים מול פיסגת הסלקנטאי

טרק בדרום אמריקה

ארוחת בוקר

ביום השלישי נאלצנו לעבור עצמאית נהר בעזרת אומגה באורך של כמה עשרות מטרים וגובה של 15-20 מטר בערך.

טרק הסלקנטאי

שימו לב לכלב השחור שתפס איתנו טרמפ ללא ידיעתנו

המאצ'ו-פיצ'ו Machu Pichu, אם אין לכם כח לציניות אז תדלגו על זה, כי יושב לי הרבה בבטן על המקום הזה ועל מה שעושים ממנו .

ראשית, יקר בלי שום פרופורציות. פתאום המחירים קופצים פי 5 ובדולרים .... הפכו להיות אירופה .... ואפרופו אירופה, אני מאשים בזה את האירופאים !!! הם משלמים בכל מקרה וזה רק מעודד אותם.

שנית, לגבי המקום עצמו, הארכיאולגיה לא מרשימה. במיוחד שכל מה שרואים ברובו הגדול זה שיקום ובניה מחדש. מראים לנו תמונות מ- 1915 כשמצאו את המקום, והוא נראה כמו גל אבנים כמעט ללא שום מבנה עומד... והם פשוט "שיחזרו". לדעתי זה קנוניה של אנשי עסקים שהמציאו הכל על מנת לעשות מליונים.

המדריכה, שכמובן גמגמה אנגלית וכל מילה שניה שלה היתה NO, ושההדרכה איך לא גם עלתה בדולרים, תמיד שיבחה את הבנייה, וכמה שהם מהנדסים וארכיטקטים מעולים ואיך הכל נעשה במחשבה תחילה .... אז תגידו לי, למה, למה המדרגות שלהם בכל מקום כאלה מחורבנות !!! (כל הזכויות שמורות לתמר) אתה עולה 10 מטר והברכיים שלך גמורות, זה מתאים יותר למהנדסים של עיריית רחובות לא למהנדסים דגולים של האינקה.... מי המהנדס ? ... תנו לי ראש !!! (כל הזכויות שמורות למיקי !)

לסיכום, מצדה לא רואה ממטר את המאצ'ו-פיצ'ו, ואני רציני !

המאצ'ו פיצ'ו

מאצ'ו פיצ'ו

אחרי קוסקו נסענו תמר, תום, יוסי, ואנוכי לפונו Puno שעל גבול בוליביה.

פונו נמצאת בגובה 3800 מטר ושוכנת על גדת אגם טיטיקקה Titicaca. אגם ענק ויפה המשותף לפרו ובוליביה.

באגם זה ישנם את האיים הצפים Floting Island, האיים, ששוכנים בהם אנדיאנים, הם בעצם צמחיה עבותה שצמחה ויצרה אי וניתן לנייד את כל האי  ממקום למקום. מדובר באיים בקוטר של עשרות מטרים.

האיים הצפים פרו

האיים הצפים

יצאנו ליומיים לסיור בין האיים וישנו אצל משפחות מסורתיות, היה נחמד ומעניין . האוכל היה נוראי אבל המוקמיים ארגנו לנו מסיבה מסורתית.

אגם הטיטיקקה

אמש הגעתי ללה-פז La Paz שבבוליביה. אהיה כאן למשך סוף השבוע.