גם להעצים את החוויה של הטיול וגם לחסוך כסף!

דמיינו את עצמכם מטיילים בדרום אמריקה כשאתם כבר יודעים ספרדית

ידיעת השפה תשדרג לכם את הטיול ברמות שאתם בכלל לא מבינים!!!

כנסו ללמוד עוד

HOLA לכולם,  מה שלומכם ?

אז איך עבר הצום לאילו מביניכם שצמו ? אצלי היה בסדר, כבר יום כפורים שני ברציפות רחוק מהבית {שנה שעברה הייתי בפושקר שבמדינת רג'סטאן שבהודו}.

אז במצטבר ביליתי בסביבות 20 יום בהאוורז Huaraz  , שבפרו.

האוורז הינה עיר קטנה בגובה של 3100 מטר, מוקפת הרים מושלגים המתנשאים לגובה של למעלה מ- 6000 מטר, לגונות יפהפיות בכל מקום, מעיינות חמים, כפרים פסטורליים ועוד ...

האנשים פה נחמדים מאד, ולא, הם ברובם הגדול לא מדברים אנגלית אלא רק ספרדית. ואני ממשיך לשבור שיניים .... אבל  זה הולך ומשתפר.

הווארז הרים סביב לה Cordillera Blanca

האוורז Huaraz מלאה באטרקציות, כגון: טרקים החל מיום ועד 10 ימים,  טיפוס צוקים, טיפוס על קרחונים, סנפלינג מפלים, אומגה, אופניים ועוד ....

הגענו אחרי 2 ימים כמעט רצופים באוטובוסים, שיש לציין נוחים למדי כך גם הדרכים. מה לעשות הודו חישלה אותי, שאר החבר'ה רוטנים על הדרך הקשה, אני מזמין אותם לנסוע מלה למנאלי שבהודו ולהבין מהי דרך קשה.

באחת הנסיעות המוצ'ילה שלי ספגה טיפטוף של ביוב מהשרותים של האוטובוס במשך 6 שעות והתוצאות היו הרות אסון.

התיק הסריח בצורה לא נורמלית והיה קשה לאתר מונית שתסכים להכניס את ה"בית שימוש" הזה לרכבו, וגם כשמצאנו אכסניה בעלת הבית לא רוותה נחת מהעובדה שהתיק שלי הסריח חצי מהאכסניה.

במשך יותר משבוע כבסתי, שטפתי ואווררתי את המוצ'ילה וכמעט שהתיאשתי .... אך קצת לפני היציאה לטרק ניראה שהריח ברובו התנדף.

המוצ'ילה אחרי כביסה שניה ... ריח נוראי

ביום הראשון נחנו וביום השני כבר יצאנו לטרק יומי ללגונה 69, ולא, השם לא מהסיבה הזו. פשוט כשספרו את הלגונות באיזור היא היתה מספר 69.

הדרך ללגונה ארכה קרוב ל-4 שעות וכיוון שלא היינו רגילים לגובה היה די קשה, הלגונה נמצאת בגובה 4800 מטר.

למחרת ביום השלישי יצאנו 10 חבר'ה לסנפלינג מפלים שנמשך כ-7 שעות במהלכו ירדנו 8 מפלים שנעו בין 10 ל-40 מטר, שבחלקם נירטבים במימיו הקפואים של המפל ומזג האויר ההפכפך לא עזר ...

ביום הרביעי שוב השכמנו קום {לכל האטרקציות נדרשת השכמה ב- 5:30 בבוקר} לטיפוס קרחונים, נסיעה של 3 שעות עד למקום. קרחון בגובה של 5200 קור שועלים, למות !!!.

טיפסנו על קירות בגובה של 10-15 מטר. לא מפחיד וגם לא קשה אבל חוויה, חוויה קפואה !

ביום החמישי שזה יום שישי היה ערב יום כיפור. הצום עבר בסדר.

יום ראשון בבוקר יצאנו 4 חבר'ה: מיקי, תמר, הדס ואני לטרק הווי-ווש Huayhuash יחד עם חמר ו-3 חמורים.

הטרק נמשך בין 8 ל-10 ימים בהם הולכים בין ועל פסגות מושלגות, לגונות בכל מקום, ביצות ונחלים.

גשם, ברד, שלג וכפור היו מנת חלקנו בשמונת ימי הטרק אך הנופים מדהימים !!!

סוכות היה מבעס ! במרבית ימי הטרק לא היה ולו עץ אחד, ולא יכולנו לבנות סוכה. לא נורא שנה הבאה !

קבוצה שיצאה יומיים לפנינו, אנו היינו ביום השני לטרק והם היו ביום הרביעי, הותקפה - אחד נהרג ושלושה נפצעו. מזל שהיה יום כיפור ונאלצנו להמתין ...

כשהגענו למקום ששם זה היה, אמר לנו החמר שמסוכן וישראלים נהרגו, אך אנו לא האמנו לו וחשבנו שהוא מנסה לנצנץ והתעקשנו לעשות את כל מה שרצינו בלי להתייחס ברצינות לאזהרותיו.

לקום בבוקר על שפת הלגונה

תה של בוקר

על פס סאן אנטוניו

משקיף על עוד לגונה

מיקי ואני לאחר יום מפרך

מעינות חמים באמצע שום מקום

היום, יום שני, ב- 10 בלילה אני יורד ללימה Lima בירת פרו על מנת להיות שם בשמחת תורה בקהילה היהודית, אם נדפק לי סוכות אז לפחות שמחת תורה ! .... ומשם .... אלוהים גדול ....

מקווה לעדכן עוד שבועיים שלושה .